Wednesday 12 December 2012

Kisah ku yang tak ada sapa kesah

Jarang benar saya menghapdate belog ini. Nak kate buzy tu tak de lah.. Tp buzy la jgk terutama nya untuk saya yg bkerja base on shift nih..

Ikut kan hati nak je bhenti. Tp zaman sekarang ni xleh la nak memilih keje..sob sob..jadi layan kan la aje keje sebagai helpdesk ni..keje oh keje..nasib baik gaji kau ok untuk ku menerus kan hidup ini di kuala lumpur bandar metropolitan yg penuh pancaroba ini..ececeh...Tp yg tak ok nye stress je manjang sebab kena menghadap customer yang call in sebab diorang facing some issue.. Singaporean lak tu..giler cerewet and banyak songeh uols..tp tak semua la mcm tu. (maap ye singaporean..saya bukan nk kutuk khikhik..)

Btw,kalo nak compare pengalaman saya la kan..kalo handle customer Malaysia takde la se stress ini..huhuhu..Malaysia kan sweet and berbudi bahasa gitew.. Saya bebangga jadi rakyat Malaysia..wahwahhhh ayat ala2 bjiwa patriotik iols..

Tapi yg untung nya bila keje dlm sektor customer service ni, kite tak mudah tertindas bila nk beli sesuatu produk..Dengan kata lain bila kite bli produk tu, kalo tertipu pon, kita tau nak tuntut hak sebagai customer.
Macam pengalaman saya dengan Maxis, tetiba credit kena tolak (6hengget jer pon)..Dah la tolak credit..dorang langsung tak bagi notification..senyappppp jek, tu yang nak marah tu. Ape lagi, saya pon call la Maxis careline mintak refund. ALhamdulillah lepas 3ari dapat la refund tu.. Wahai En Maxis (eh maxis ni de jantina ke..hikhik) lain kali kalau system down ke, dah TERTOLAK credit custtomer, sila la buat auto refund. Ish ish

Sekian sahaja la bebelan dari saya, nanti lain masa saya akan bebel lagi.Wassalam




2 comments: